عوامل مؤثر در هزینه جراحی بینی


جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی است. ایران قطب عمل زیبایی خاورمیانه و یکی از بهترین کشورها در حوزه عمل های زیبایی می باشد. این عمل در حال حاضر با قیمت های مختلف در نقاط مختلف انجام می شود. عوامل متعددی در هزینه عمل جراحی بینی موثر می باشد که در ادامه به بررسی این روش ها پرداخته خواهد شد:

میزان تخصص جراح بینی

میزان تخصص جراح بینی یکی از عوامل تأثیرگذار بر هزینه عمل زیبایی بینی می باشد؛ البته این موضوع به این معنا نیست که هزینه بالای عمل، نشان دهنده زبردست بودن جراح و یا هزینه پایین عمل، نشان دهنده کاهش کیفیت کار جراح بینی است؛ بنابراین لازم است فرد قبل از انجام عمل زیبایی بینی تحقیقات کاملی انجام دهد و عکس های قبل و بعد از عمل بیماران پزشک مد نظر را بررسی و سپس در صورت رضایت از کیفیت کار پزشک، در مورد هزینه و جزئیات جراحی سؤالات خود را مطرح نماید.

عوامل مؤثر در هزینه جراحی بینی

مدت زمان جراحی بینی

مدت زمان جراحی بینی به تعداد عمل های لازم برای بینی بستگی دارد؛ بطور مثال عمل همزمان پولیپ، کجی بینی و… نسبت به عمل کجی بینی، زمان بیشتری نیاز دارد. زمانبر بودن عمل در میزان افزایش هزینه جراحی زیبایی بینی تأثیرگذار خواهد بود.

روش جراحی بینی

نوع روش جراحی بینی می تواند در هزینه عمل بسیار مؤثر باشد. روش انجام جراحی بینی به تخصص جراح و شرایط بیمار بستگی دارد؛ گاه بیمار پس از انجام عمل نیاز به بستری دارد که این عامل خود باعث افزایش هزینه عمل بینی خواهد شد.

نقش میزان تخصص در هزینه جراحی بینی

محل انجام جراحی

معمولاً عمل های جراحی بینی در مطب پزشکان، مراکز جراحی سرپایی و یا بیمارستان ها انجام می شود. از آنجایی که عمل جراحی بینی در مطب پزشکان زیبایی با استفاده از وسایل، تجهیزات و دستیاران خود پزشک صورت می گیرد، هزینه کمتری نسبت به مراکز جراحی سرپایی و بیمارستان ها دارد.

برخی از پزشکان برای عمل زیبایی بینی ، افراد را به مراکز جراحی سرپایی معرفی می کنند؛ از این رو چون در این مراکز، جراح از وسایل و تجهیزات مرکز استفاده می کند، هزینه عمل در این مراکز نسبت به هزینه عمل در مطب بیشتر خواهد بود. همچنین بیمارستان ها به علت خدمات، تجهیزات و امکانات بستری دارای بیشترین هزینه عمل زیبایی هستند.

استفاده از بیهوشی

نیاز به بیهوشی یا بی حسی موضعی برای عمل زیبایی بینی توسط جراح تعیین می شود. بی هوشی برای عمل های جراحی، تحت نظر متخصص بیهوشی و پرستار هوشبری انجام می شود. استفاده از خدمات بیهوشی در میزان هزینه جراحی زیبایی بینی اثرگذار خواهد بود.

نظری ثبت نشده

نظر شما