یزد؛ قطب درمان ناباروری ایران


معرفی یزد

از گذشته‌های دور، استان یزد به دلیل وجود پزشکان نامی و آشنا به علوم و تکنیک های روز دنیا در عرصه پزشکی، همواره حائز اهمیت بوده است؛ به علاوه یزد از استان های ارزان در حوزه سلامت و خدمات رفاهی می باشد، به طوری که هزینه های درمان در بیمارستان های خصوصی یزد از برخی بیمارستان های دولتی سایر استان ها و حتی منطقه ارزان تر است. این استان در سال های اخیر نیز پیشرفت ‌های قابل‌ توجهی چه از لحاظ نیروی انسانی و چه از لحاظ امکانات و تجهیزات داشته و از این رو هم اکنون یزد یکی از قطب های مهم درمانی در مرکز و جنوب ایران به شمار می‌رود.

استان یزد در زمینه هایی همچون دندانپزشکی، قلب و عروق، زیبایی و به خصوص درمان ناباروری پیشرفت چشمگیری داشته، به گونه ای که در زمینه درمان ناباروری نه تنها در ایران بلکه در منطقه خاورمیانه و جهان نیز مطرح گردیده است. این استان دارای مراکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری در سطح استانداردهای بین المللی و نیز برخوردار از اساتید برجسته ای همچون «دکتر عباس افلاطونیان؛ بنیانگذار روش IVF در درمان ناباروری در ایران» و سایر اساتید نام آشنا می باشد که مراجعه فراوان بیماران از شهرهای مختلف کشور و حتی کشورهای خاورمیانه مانند عراق، عمان، امارات، قطر، افغانستان و… به منظور درمان ناباروری، گواه این مدعاست.

درمان ناباروری در یزد


از آنجایی که امروزه مشکلات ناباروری در میان بسیاری از زوج‌ها دیده می‌شود، باید روش‌های نوین و مؤثری برای درمان آن به کار گرفته شود. روش لقاح آزمایشگاهی یا آی‌وی‌اف (IVF) یکی از تکنیک‌های رایج در دنیا و ایران می‌باشد که فقط در استان یزد، موجب تولد حداقل ۱۲ هزار کودک شده و زوج‌های بسیاری را پدر و مادر کرده است.

پژوهشکده علوم تولید مثل یزد

پژوهشکده علوم تولید مثل یزد به عنوان یک مرکز تک تخصصی ویژه درمان ناباروری در حال حاضر با مراکز مهم دنیا در امر درمان ناباروری رقابت می کند و سالانه پذیرای زوج های نابارور از سراسر کشور و حتی کشورهای همسایه می باشد. این امر یزد را در زمره شهرهای پرتردد در حوزه پزشکی و سلامت قرار داده است.

پژوهشکده علوم تولید مثل یزد در سال ۱۳۶۸ به بهره برداری رسیده و در حال حاضر این مرکز با مدیریت دکتر علی محمد عبدلی و با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و همچنین بهره گیری از پزشکان حاذق و برجسته در زمینه درمان ناباروری نظیر دکتر عباس افلاطونیان، دکتر راضیه دهقانی فیروزآبادی، دکتر لاله دهقان مروست و دکتر مریم افتخار، آماده خدمت رسانی به تمامی زوج های نابارور سراسر ایران و سایر کشورها می باشد.

فعالیت های پژوهشکده تولید مثل یزد

پژوهشکده تولید مثل یا مرکز درمان نازایی یزد، از زمان تأسیس تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و با پایه‌ریزی بسیاری از تکنیک‌های درمان نازایی در ایران به مجموعه‌ای معتبر تبدیل شده است. از آمار قابل ملاحظه این مرکز باید به تولد حدود ۱۲ هزار نوزاد با کمک روش IVF و حداقل ۲۰ هزار نوزاد با تمام روش‌های موجود اشاره کرد که در مقایسه با آمار جهانی، بسیار امیدوارکننده می‌باشد. البته میزان موفقیت و نتیجه‌گیری از درمان‌های این مرکز حدود ۳۰ درصد گزارش شده که در اغلب موارد، علت شکست درمان‌ها و ناموفق بودن آن‌ها سن بالای زن یا ابتلای زوجین به بیماری‌هایی خاص بوده است.

با این حال، باید دانست که مرکز درمان ناباروری و نازایی یزد تاکنون توانسته رکوردها و موفقیت‌های قابل توجهی را به ثبت برساند. از مهم‌ترین دستاوردهای این پژوهشکده می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تولد نخستین نوزاد با روش IVF در سال ۱۳۶۹
  • تولد نخستین نوزاد با روش رتروگرید در سال ۱۳۷۱
  • تولد نخستین نوزاد با روش اهدای تخمک (تخمک اهدایی) در سال ۱۳۷۳
  • تولد نخستین نوزاد با روش میکرواینجکشن در سال ۱۳۷۴
  • تولد نخستین نوزاد با روش اسپرم‌های اپیدیدیم و میکرواینجکشن در سال ۱۳۷۵
  • تشخیص ژنتیکی جنین پیش از ورود به رحم


مراکز درمان ناباروری در یزد


در مرکز ناباروری یزد می‌توان شاهد حضور مراجعه‌کنندگانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای مرکزی، اروپا، کشورهای همسایه و به‌ویژه عراق بود؛ زوج‌هایی که در قالب توریسم‌درمانی و استفاده از خدمات گردشگری سلامت به ایران سفر می‌کنند و تحت درمان ناباروری قرار می‌گیرند. این خدمات درمانی شامل روش‌هایی نظیر جراحی، دارودرمانی یا دیگر تکنیک‌ها می‌باشد و به تناسب وضعیت زوجین انتخاب می‌شود. در روش آی‌وی‌اف یا IVF به‌عنوان رایج‌ترین تکنیک مرکز، تخمک و اسپرم از اندام‌های تولید مثل زن و مرد استخراج می‌گردد و داخل آزمایشگاه در معرض لقاح قرار می‌گیرد. پس از لقاح مصنوعی یا آزمایشگاهی و گذراندن چند سری تقسیم سلولی، جنین به رحم زن انتقال می‌یابد.

دریافت تخمک اهدایی در یزد

در برخی از موارد تجویز دارو یا روش‌های مختلف کمک‌باروری قادر به برطرف کردن علل ناباروری نمی‌باشد؛ به‌طور مثال در بعضی زنان با وجود سالم بودن اندام باروری، به علت وجود مواردی نظیر سن بالا، کیفیت ضعیف تخمک‌ها، یائسگی زودرس و اختلالات دیگر امکان باروری وجود ندارد. استفاده از تخمک اهدایی (Egg Donation) برای این افراد تنها راه باروری است.

در این موارد در محیط آزمایشگاه، با استفاده از روش آی وی اف، تخمک اهدایی و اسپرم‌های مردی که همسر گیرنده تخمک است، لقاح یافته و جنین حاصل به داخل رحم زن نابارور منتقل می‌شود. استفاده از تخمک اهدایی یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین روش‌های درمان ناباروری است که امروزه در مراکز درمانی ایران و به‌ویژه یزد، برای درمان زوج‌های زیادی استفاده می‌شود.

روند روبه‌رشد و موفقیت‌آمیز اهدای تخمک در یزد، آمار بالایی از نتیجه‌بخش بودن درمان‌ها ارائه داده و مراکز تخصصی این استان را به‌عنوان مرجع اصلی و ممتاز درمان‌های ناباروری از طریق روش‌های جایگزین نظیر اهدا تخمک در سطح کشور و منطقه مطرح ساخته است و پذیرای مراجعانی از شهرها و کشورهای مختلف، برای فرزندآوری با این شیوه‌های نوین هستند.

بچه دار شدن با تخمک اهدایی
بیشتر بخوانید: بارداری با گرفتن تخمک اهدایی؛ مراحل، هزینه و درصد موفقیت

آشنایی با بیمارستان تخصصی مادر یزد

بیمارستان تخصصی زنان، زایمان و نازایی مادر یزد طی سال ۱۳۷۳ در چهارراه مهدیه یزد به بهره‌برداری رسید و به‌عنوان نخستین مرکز فوق‌تخصصی درمان نازایی کشور و وابسته به بخش خصوصی، فعالیت خود را آغاز کرد. این بیمارستان دارای بخش‌های مجهزی می‌باشد که عبارت‌اند از: بخش بستری زنان و زایمان، نوزادان سالم، نازایی، اتاق زایمان، اتاق عمل، بخش جراحی زنان، آزمایشگاه IVF، پاتولوژی، رادیولوژی، آزمایشگاه تشخیص طبی، درمانگاه تخصصی، NICU، POST ICU، داروخانه و… . ضمناً بیمارستان فوق‌تخصصی مادر یزد از حداقل ۵۰ تخت فعال و ۲ تخت NICU بهره می‌برد و با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و دستاوردهای علمی دنیا، به درمان ناباروری و ارائه خدمات تخصصی زنان و زایمان می‌پردازد.

دکتر عباس افلاطونیان؛ بنیانگذار روش IVF در ایران

دکتر عباس افلاطونیان متولد آبان ۱۳۲۹ در شهرستان بم، تحصیلات دوره ابتدایی و متوسطه خود را در این شهرستان به اتمام رساند. ایشان پس از اتمام تحصیلات دوره متوسطه در سال ۱۳۴۷ با قبولی در کنکور همان سال، تحصیلات دوره پزشکی خود را در دانشگاه تهران آغاز نموده و سپس در سال ۱۳۵۵ با توجه به نیاز مبرم منطقه به تخصص زنان و زایمان، تحصیلات خود را در این تخصص در دانشگاه تهران ادامه داد.

دکتر افلاطونیان یزد


ایشان پس از اتمام تحصیلات، به انجام فعالیت در زمینه ارائه خدمات درمانی و خدمت رسانی به مردم پرداخته و در سال ۱۳۶۶ با ارائه اولین طرح تحقیقاتی تحت عنوان «بررسی میزان موفقیت لقاح خارج رحمی یا IVF» به اتفاق همکاران خود اولین مرکز تخصصی درمان ناباروری (پژوهشکده علوم تولید مثل یزد) را راه اندازی کرده و تا به امروز با درمان تعداد زیادی از زوج های نابارور، کارنامه درخشانی برای خود رقم زده است.برای رزرو نوبت بهترین پزشکان درمان ناباروری کلیک کنید.

تماس با ما

برای دریافت هرگونه مشاوره و راهنمایی درباره درمان ناباروری در یزد با ما تماس بگیرید:

03537283090 داخلی 232شماره WhatsAppتلگرامفیسبوکایمیل

هزینه های درمان ناباروری در یزد

هزینه‌های درمان ناباروری و قیمت داروها، همواره جزو دغدغه‌های بسیاری از زوج‌های نابارور مراجعه‌کننده به مراکز نازایی یزد بوده است. باید گفت که هزینه‌های درمان نازایی یزد، اختلاف زیادی با سایر نقاط ازجمله مراکز درمانی تهران دارد و معمولاً به‌صرفه‌تر است. از همین رو، بسیاری از زوج‌های نابارور سراسر کشور یا کشورهای هم‌جوار ترجیح می‌دهند تا روند درمان خود را در مجموعه‌های تخصصی یزد سپری کنند.

هزینه های درمان ناباروری
بیشتر بخوانید: هزینه های درمان ناباروری چقدر است؟


72 دیدگاه

نظر شما

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام خسته نباشید من حدود ۵سال ازدواج کردم دوساله اقدام به بچه داری کردم یک سال پیش دکتر گفت واریکسل دارم باید عمل کنم منم عمل کردم الان حدود ۸ماه از عمل رد مشه بچه دار نشدیم مشه راه نمایی کنید

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      سلام دوست عزیز

      باید آزمایشات شما بررسی شود. برای دریافت مشاوره تخصصی در واتساپ یا تلگرام به شماره 09223401365 با ما در ارتباط باشید.

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام من اصفهان رفتن دکتر گفتند نیاز به تخمک اهدایی داری توی بیمارستان یزد می تونم بگیرم؟

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      سلام دوست عزیز

      شما می توانید از تخمک اهدایی در یزد استفاده کنید.

      جهت راهنمایی بیشتر با شماره 09223401365 تماس بگیرید.


  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام من یزد هستم و میخواستم برای اهدای تخمک اطلاعاتی به دست بیارم کجا باید مراجعه کنم خودم میخوام اهدا کنم

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      سلام دوست عزیز،

      به شماره 09223401365 واتس اپ یا تلگرام پیام بزارید.


    • پیش فرض
      کاربر
      -

      سلام من دنبال تخمک اهدایی هستم می تونی کمکم کنی

      • پیش فرض
        فاطمه وجهی
        -

        دوست عزیز سلام با شماره 09223401365 تماس بگیرید

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام برای دریافت تخمک اهدایی در یزد به کجا مراجعه کنیم!؟ هزینه درمان با این روش چقدر است!؟؟

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      سلام دوست عزیز

      شما می توانید به شماره 09223401365 واتس اپ یا تلگرام پیام دهید تا همکاران ما اطلاعات کامل درباره تخمک اهدایی را در اختیار شما قرار دهند.

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام من تخمک اهدایی بگیرم رحمم کوچیک میخاستم ببینم جواب میده یانه؟

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      سلام دوست عزیز، ابتدا باید سونوی واژینال انجام دهید و سپس نتیجه بررسی شود.

      بعد از انجام سونو می توانید از طریق شماره 09223401365 با ما در ارتباط باشید.

    • پیش فرض
      کاربر
      -

      شماهم مث منی ب نتیجه رسیدین

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام خسته نباشی من 6سال ازدواج کردم بچه دار نمیشم دکترم رفتم شوهرم واریکوسل داشت عمل شد الان دو سال باز بچه دار نشدم من الان چی کار کنم

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      جهت مشاوره و ارسال مدارک پزشکی برای اطلاع دقیق از روش درمان شما 09223401365 در واتس اپ یا تلگرام پیام بزارید

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام من سال ۸۸ تصمیم گرفتیم بچه دار بشیم اما نشد بعد از ۲ سال دوا دکتر بلاخره از رو عکس و آزمایشات مشخص شد خانمم چسبندگی لوله داره . با جراحی درست شد و بعد از ۲ ماه بچه دار شدیم ، الان چندساله که میخوایم دوباره بچه دار بشیم اما نمیشه ، دکتر هم رفتیم کلی آزمایش و عکس گرفتیم و در نتیجه گفتن هیچ مشکلی ندارین . واقعا نمیدونیم مشکل کجاست چرا نمیشه ؟؟؟

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      سلام دوست عزیز، باید ازمایشات شما بررسی شود. برای این منظور با شماره 03537283090 تماس بگیرید یا از طریق شبکه های اجتماعی به شماره 09223401365 با ما در تماس باشید.

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام من دومرتبه سقط برای تشکیل نشدن فتال پل داشتم ازمایش اسپرم ژنتیک انگلی تیروئید هم دادم میگن همه چی خوبه ازمایشهای مفصل تری باید انجام بدم ؟؟مشکل کجاست

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام خسته نباشید ببخشید من مادرزادی رحم ندارم آلان راهی هست برا پیوند رحم و بچه دار شدن

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      سلام دوست عزیز

      در حال حاضر در ایران عمل پیوند رحم انجام نمیشود.

      و شما میتوانید از رحم جایگزین و تخمک اهدایی برای باروری بهره ببرید. برای اطلاعات بیشتر واتس اپ یا تلگرام پیام بدهید: 09223401365

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام مشکل اسپرم دارم نتیجه نگرفتم میتونم اسپرم از برادر بگیرم

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام ببخشید میخام ای وی اف کنم باید کجا برم

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام....من ۳ بار ivf انجام دادم و منفی شد..میشه بفرمایید که دلیل اصلیش چی میتونه باشه

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      سلام دوست عزیز

      درصد موفقیت روش های کمک باروری ۴۰ تا ۶۰ درصد هست و موفقیت به عوامل مختلفی مثل کیفیت اسپرم، شرایط رحم و کیفیت تخمک ها بستگی دارد. شما می توانید آزمایشات خود را به شماره 09223401365 ارسال کنیدو

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام لطفاراهنماییم کنیدوقتی مرداسپرم نداردبایدتخمک واسپرم اهدایی بگیریم یافقط اسپرم

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      سلام دوست عزیز

      میتوانید اسپرم اهدایی یا جنین اهدایی بگیرید.

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام من 10 ساله ازدواج کردم خودم و خانومم آزمایش دادیم گفتن هیچ مشکلی ندارید ولی بچه دار نمیشیم تو رو خدا چکار کنم

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      سلام دوست عزیز

      مدارکتون باید بررسی بشه 

      برای بررسی مدارک میتونید به شماره 09223401365 پیام بدین

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    1.سلام هزینه ای وی اف تعیین جنسیت چقدر است؟ 2.مدت زمان نقاهت چقدره؟ 3.آیا آزمایش یا سونوگرافی قبلش باید داد(اگر بله، تو شهر خودم میتونم انجام بدم،از شهرستان میام،در وقت صرفه جویی شود؟

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      سلام دوست عزیز

      نرخ هر مرکز متفاوت هست. سونو هم باید در مرکزی که ای وی اف انجام می شود و تحت نظر پزشک معالج انجام شود.

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام، خانمی ۳۵ ساله هستم و آزمایش آنتی مولرین 0,06 بوده Fsh 8,9 بوده و سونوگرافی همAFC 2 بوده است. و الان هم مدت ۵۰ روز است پریود نشدم. آیا آی وی اف برای من نتیجه خواد داد؟

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      سلام با توجه به میزان amh بهتره تخمک اهدایی بگیرید.

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام واسه نطفه اهدایی چطور پیگر باشیم

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      سلام دوست عزیز. با شماره ۰۹۲۲۳۴۰۱۳۶۵ تماس بگیرید.

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام من ذخیره تخمدان ۰۳. دارم آیا به روش ivf هم نمیتونم باردار بشم؟

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      سلام دوست عزیز. ذخیره تخمدان شما بسیار پایینه و احتمال بارداری کمه.

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام من ۳ساله ازدواج کردم به دلیل اسپرم خیلی خیلی ضعیف شوهرم باردار نشدم و دکترا میگن باید کاشت انجام بدید و من ساکن خوزستان هستم کیا کاشت انجام دادن آیا نتیجه گرفتن و هزینه ش چقدره ممنون میشم راهنمایم کنید

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام تومرکز ناباروری یزد جنین اهدایی هم دارند؟

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام من مشکل اسپرم دارم بچه در نمی شوم دکتر یزد رفتم بکاهم کاشت انجام بده م.راهنمایم کنید

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    درود بر شما برای ازو اسپرمی باید چیکار کرد

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      سلام دوست عزیز

      بعد از انجام ازمایش اسپرم و نتیجه صفر بودن اسپرم، یک سری ازمایش هورمونی انجام داده و اگر ازمایشات هورمونی شما نرمال بود، میتوانید عمل نمونه برداری از بافت بیضه (بیوپسی) انجام دهید و در صورتیکه در بافت بیضه اسپرم باشد برای اقدام به باروری باید ای وی اف انجام دهید. در صورتیکه در بافت بیضه اسپرمی نباشد برای باروری میتوان اسپرم اهدایی یا جنین اهدایی گرفت.

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام درمرکزتولید مثل یزد اسپرم اهدایی یا جنین اهدایی وجود دارد

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      سلام دوست عزیز، خیر.

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام وقت بخیر prpتخمدان هم در این مرکز انجام میشه؟

    • پیش فرض
      حبیب ابراهیمی
      -

      سلام دوست عزیز

      خیر 

      فقط prp رحم انجام می شود.

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام.دوسال اقدام بارداری کردم دکتر رفتیم گفت هیچ مشکلی نداری نه خودم نه همسرم چکارکنم

    • پیش فرض
      فاطمه وجهی
      -

      دوست عزیزم سلام

      باید مدارک پزشکی شما بررسی شوند

      برای این کار میتوانید با شماره 09223401365 در واتس اپ و تلگرام با ما در ارتباط باشید

    • پیش فرض
      فاطمه وجهی
      -

      دوست عزیزم سلام

      باید مدارک پزشکی شما بررسی شوند

      برای این کار میتوانید با شماره 09223401365 در واتس اپ و تلگرام با ما در ارتباط باشید

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام من ۴۰ سالمه از شهر بم- ۳ ساله ازدواج کردم و حرکت اسپرم من کنده واری کسل هم نه زیاد ولی تقریبا متوسط دارم قرص پنتوکسی فیلین ۴۰۰ و ویتامین E 400 و ویتامین C حرکتش تا دو ماه پیش شده ۱۷ درصد الان هم دارم ادامه میدم باید چیکار کنم

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام کیست شکلاتی دارم ،آیا Ivfتعیین جنسیت برای من که دو تا دختر دارم و پسر می خواهم می کنند؟باید از شهرستان بیام

    • پیش فرض
      فاطمه وجهی
      -

      دوست عزیز سلام

      تعیین جنسیت در مراکز یزد انجام نمیشود

    • پیش فرض
      فاطمه وجهی
      -

      دوست عزیز سلام

      تعیین جنسیت در مراکز یزد انجام نمیشود

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام وقت شما بخیر چندساله بچه دار نمیشم به دلیل چندبار سقط کردن و کوچک بودن رحم.چندبار بابت رحم اجاره ای به سازمان ناباروری یزد مراجعه کردم ولی تا الان کسی رو معرفی نکردن بهم.چیکار باید بکنم؟

    • پیش فرض
      فاطمه وجهی
      -

      دوست عزیز سلام

      ب این منظور با شماره 09223401365 تماس بگیرید



      • پیش فرض
        کاربر
        -

        سلام در این مرکز تخمک اهدایی و رحم وجود دارد ک اقدام کنم

        • پیش فرض
          فاطمه وجهی
          -

          دوست عزیز سلام

          بله تخمک اهدایی و رحم اجاره داریم و در این حوزه مشغول به کار هستیم

          برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تماس 09223401365 تماس بگیرید

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام آباد در یزد جایی هست جنین اهدایی انتقال بدن؟

    • پیش فرض
      فاطمه وجهی
      -

      دوست عزیز سلام

      در هیچ یک از مراکز یزد جنین اهدایی انجام نمی شود

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام پنج شش بارانتقال جنین دربیمارستان یزدانیان داهنوزباردارنشدم دکترمیگه هیچ مشکلی نداری چکارکنم

    • پیش فرض
      فاطمه وجهی
      -

      دوست عزیز سلام

      باید تمام موارد دخیل در این موضوع بررسی شوند از جمله ازمایشات ژنتیک ، بررسی عدم وجود مشکل تیروئید و ....

      و در صورت تکرار کار با یک پزشک میتونید پزشک تون رو عوض کنید

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام هزینه تخمک اهدایی چقدراست؟

    • پیش فرض
      فاطمه وجهی
      -

      دوست عزیز سلام

      جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه در شبکه های اجتماعی به شماره 09223401365 با ما در ارتباط باشید

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    برای اهدای تخمک کجا تماس بگیرم هزینش چنده

    • پیش فرض
      فاطمه وجهی
      -

      دوست عزیز سلام

      برای اطلاعات بیشتر با شماره 09223401365 در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام من یکسال پیش سقط جنین بدلیل تشکیل نشدن قلب داشتم. الان 9 ماهه میخوام دوباره باردار بشم ولی نمیشه. دکتر هم یک دفعه رفتم بهم چندتا قرص داد که بنظرم هورمونی بودن ولی نتیجه ای نگرفتم. یه بچه ی 5ساله هم دارم. الان باید چه اقدامی انجام بدم

    • پیش فرض
      فاطمه وجهی
      -

      دوست عزیز سلام

      ابتدا در صورتیکه دلیل عدم تشکیل قلب بررسی نشده بررسی بشه

      اسپرم اقا هم بررسی بشه چون بعضی موارد دلیل ضعیف بودن جنین و عدم تشکیل قلب میتونه ناشی از ضعیف بودن اسپرم باشه

      و بعد مجدد اقدام کنید

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام وقتتون بخیر همسرم آزواسپرمی هستن ولی بیوپسی شدن و اسپرم دارن ذخیره تخمدان منم۱.۲ است یبار ای وی اف کردم جواب نداد دفعه دوم اصلا جنین تشکیل نشد هر دو موردم در مراکز یزد دفعه اول مرکز ناباروری دفعه دوم بیمارستان مادر میشه راهنمایی کنین

    • پیش فرض
      فاطمه وجهی
      -

      دوست عزیز سلام

      میتونید یک بار دیگه مجدد ای وی اف رو امحان کنید

      قبلش میتونید از پی ار پی تخمدان برای تقویت تخمک های موجود استفاده کنید

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام من ۷ سال ازدواج کردم هنوز بچه دار نشدم آزمایش خاصی هم انجام ندادیم میشه راهنمایی کنید چیکار باید بکنیم.ممنوم

    • پیش فرض
      فاطمه وجهی
      -

      دوست عزیز سلام

      باید با مراجعه به پزشک زنان فلوشیپ نازایی ازمایشات لازم انجام و بررسی شوند

      بدون بررسی مدارک شما امکان راهنمایی دقیق وجود ندارد

  • پیش فرض
    کاربر
    -

    سلام اسپرمم صفر نمونه برداری هم کردم ولی باز نشد صفره کاری میشه کرد

    • پیش فرض
      فردوس طاهی
      -

      سلام وقت بخیر میتونید از اسپرم اهدایی یا جنین اهدایی استفاده کنید.