۲۰ نکته اساسی پس از عمل زیبایی بینی


جراحی بینی فصل و زمان خاصی ندارد و می توان با کنترل شرایط و انجام مراقبت های لازم، در تمامی فصول سال این عمل را انجام داد و همچنین با رعایت نکات و مراقبت های بعد از عمل بینی، می شود نتیجه حاصل از جراحی را بهبود بخشید.

عمل زیبایی بینی

نکات ضروری پس از غمل بینی

1. در روزهای اول پس از عمل، از مصرف غذاهای جویدنی اجتناب کنید.

۲. معمولاً بین ۲ تا ۳ ماه پس از عمل، تنفس از راه بینی دچار مشکل می شود؛ این اتفاق به علت التهاب مخاط بینی است که البته این مشکل گذرا خواهد بود.

۳. به هنگام خواب باید زیر سر بیشتر از حد معمول بالا باشد.4. پانسمان پایین بینی را تا زمانی که ترشحات بینی ادامه دارد به صورت مرتب تعویض کنید.

۵. برای کاهش تورم و برگشتن رنگ پوست به حالت طبیعی، استفاده از یخ روی ناحیه چشم و گونه برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از عمل مفید خواهد بود.

مراقبت های پس از عمل زیبایی بینی

6. هنگام عطسه دهان خود را باز کنید و از فین کردن به مدت دو هفته خودداری نمایید.

۷. در روزهای اول از خم کردن سر خود به سمت جلو بپرهیزید.

۸. از گریه کردن، خندیدن و صحبت زیاد پس از عمل خودداری کنید.9. به آرامی و با مسواک نرم، مسواک بزنید.

۱۰. دو روز پس از انجام جراحی، تامپون ها برداشته می شوند؛ از این رو به مدت چند روز شستشوی بینی از طریق سرنگ پنج سی سی و با محلول سرم انجام می شود. برای این کار سرم را به داخل سرنگ کشیده و سپس در حالت ایستاده و یا خوابیده، سرم را داخل بینی بریزید.

مراقبت های پس از عمل زیبایی بینی

11. هفت روز پس از عمل، گچ بینی برداشته شده و بخیه ها کشیده می شوند. به منظور کاهش درد در هنگام برداشتن گچ و کشیدن بخیه، قبل از مراجعه به پزشک حمام کنید تا گچ بینی خیس شود.

۱۲. بعد از برداشتن گچ می توانید از مواد آرایشی استفاده کنید.

۱۳. به مدت ۲ هفته در معرض نور مستقیم آفتاب نباشید.14. به مدت ۶ تا ۷ هفته از عینک های طبی یا آفتابی استفاده نکنید. می توانید به جای استفاده از عینک طبی از لنز های تماسی استفاده کنید.

۱۵. معمولاً پس از عمل، پزشک داروهای آنتی بیوتیک، مسکن و ضد التهاب تجویز می کند. مصرف به هنگام این داروها می تواند در کاهش درد و بهبود ورم بعد از عمل کمک کند. از مصرف داروهای خودسرانه بخصوص آسپرین یا بروفن خودداری کنید.

جراحی زیبایی بینی

16. سه روز پس از عمل می توانید حمام کنید؛ اما از خیس شدن گچ و صورت جلوگیری نمایید.

۱۷. معمولاً به مدت ۲ تا ۳ ماه پس از برداشتن گچ، باید همچنان از چسب بینی استفاده کنید. چسب بینی باید یه صورت یک نوبت در هفته و یا در صوت شل شدن نیز تعویض گردد.

۱۸. شکل نهایی بینی، یکسال پس از عمل با از بین رفتن کامل ورم بینی مشخص می شود. البته کاهش تورم در ماه های اول سریعتر است و در ۳ ماه اول حدود ۸۰ درصد ورم بینی کاسته می شود.19. گاهی کاهش ورم بینی با سرعت مطلوب انجام نمی شود که در این موارد پزشک از آمپول تریامسینولون برای تزریق استفاده می کند. این آمپول می تواند برای بینی هایی که با عمل خیلی کوچک شده اند و یا بینی های گوشتی، اثر مثبت داشته باشد.

۲۰. بعد از ۳ تا ۶ هفته می توانید ورزش های سبک و بعد از ۸ تا ۱۲ هفته می توانید ورزش های سنگین انجام دهید.

نظری ثبت نشده

نظر شما