راهنمای سفر به یزد


شهر یزد در میانه کشور ایران قرار گرفته و با اصفهان و شیراز مثلث طلایی گردشگری را تشکیل داده است که مسافت یزد با اصفهان حدود سه ساعت و نیم و با شیراز قریب به شش ساعت می باشد. همچنین یزد تا تهران فاصله ۸ ساعته و تا مشهد فاصله ای ۱۲ ساعته دارد.

این شهر به علت دارا بودن وسیع ترین بافت شهری خشتی جهان، به عنوان اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی دنیا شناخته شده و از این رو در سال ۲۰۱۷، تحت عنوان «شهر تاریخی یزد» در یونسکو ثبت جهانی شده است.

یکی از وجوه قابل تأمل درباره یزد این نکته است که علاوه بر وجود جاذبه های تاریخی فراوان در این شهر، به علت وجود مراکز درمانی مجهز و پیشرفته و همچنین پزشکان حاذق و باتجربه، سالانه پذیرای بیماران زیادی از شهرها و کشورهای مختلف می باشد.

شهر یزد

راه های دسترسی به یزد

دسترسی به شهر یزد از طریق خطوط ریلی، هوایی و جاده ای امکان پذیر می باشد. فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد در حاشیه شمال غربی شهر قرار گرفته است. این فرودگاه به شهر‌های تهران، مشهد، اهواز، بندرعباس پرواز دارد. پروازهای خارجی فرودگاه هم به شهرهای دمشق، جده و مدینه انجام می‌شود.

ایستگاه راه آهن شهر یزد، در بافت جدید شهر (میدان راه‌آهن) و در نزدیکی میدان امام حسین(ع) قرار گرفته که امکان سفر مستقیم ریلی از سایر شهرهای ایران نظیر مشهد، زاهدان، تهران و… را فراهم کرده است. لازم به ذکر است سایر شهرهای استان یزد نظیر اردکان، میبد و بافق هم دارای ایستگاه راه‌آهن هستند.

پایانه اتوبوس برون شهری یزد نیز در فاصله ۱۰ کیلومتری از مرکز شهر و در حاشیه غربی شهر یزد قرار گرفته است. با این حال در تمام ساعات شبانه روز تاکسی‌ها امکان انتقال مسافران را به تمامی نقاط شهر فراهم می کنند.

هتل های یزد

استان یزد دارای ۱۶۷ مرکز اقامتی، شامل ۳۵ هتل سنتی، ۲۹ هتل مدرن، ۲۳ مهمان‌پذیر و ۶۴ اقامتگاه بومگردی است که برای اقامت مسافران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است. خوشبختانه با توجه به وجود مراکز اقامتی متفاوت، افراد با سلایق و بودجه های مختلف می توانند از این مراکز اقامتی استفاده کنند.

ارزان ترین اقامتگاه در یزد از ۵۵.۰۰۰ تومان برای هر شب اقامت وجود دارد تا لوکس ترین هتل های یزد که با هزینه ای حدود ۶۹۰.۰۰۰ تومان برای هر شب اقامت موجود می باشند.

شما میتوانید برای رزرو هتل در یزد به سایت gotoyazd.com مراجعه کنید و همچنین برای انتخاب اقامت خود از پشتیبان آنلاین این سایت مشاوره بگیرید.

هزینه خورد و خوراک در یزد

حدود هزینه سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام در شهر یزد از حدود ۷۰.۰۰۰ تومان آغاز می شود. این در حالی است که برای سه وعده غذایی متوسط برای یک روز در حدود ۱۰۰.۰۰۰ تومان و برای سه وعده غذایی لاکچری برای یک روز در حدود ۲۰۰.۰۰۰ تومان هزینه می شود.

هزینه خورد و خوراک در یزد نسبت به سایر نقاط ارزان تر است

هزینه حمل و نقل در یزد

اگر با ماشین شخصی خود سفر نمی کنید می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی شهر یزد بهره ببرید. هزینه استفاده از اتوبوس های شهری حدود ۱۲۰۰ تومان برای هر مسیر و هزینه استفاده از تاکسی های شهری در حدود ۲۰۰۰ تومان برای کوتاهترین مسیر و در صورت استفاده از تاکسی های تلفنی در حدود ۵۰۰۰ تومان برای کوتاهترین مسیر می باشد.

البته این روزها وجود استارتاپ های اسنپ و تپسی (تاکسی های اینترنتی) هزینه های حمل و نقل را در شهر یزد به شدت کاهش داده و دسترسی به مکان های مختلف را آسان نموده اند.

درمان در یزد

مراکز درمانی مجهز

شاخص های کمی و کیفی بهداشت و درمان نشان دهنده وضعیت مطلوب شهر یزد در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی می باشد. این شهر دارای بیش از ۲۶۵۰ تخت، ۲۰ مرکز درمانی، ۱۵۹ مرکز بهداشتی درمانی و سایر تأسیسات کلینیکی و پاراکلینیکی می باشد که وجود این امکانات سبب شده شهر یزد به عنوان یکی از قطب های درمانی کشور شناخته شود. در حال حاضر میزان بیمار پذیری مراکز درمانی یزد بیشتر از استان های مجاور می باشد.

وجود پژوهشکده علوم تولید مثل، مرکز دیابت یزد، بیمارستان های قلب و عروق و…. زمینه ساز فعالیت های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی را در یزد فراهم نموده است. اغلب افراد، توریسم درمانی یزد را با نام پژوهشکده علوم تولید مثل یزد می شناسند؛ چرا که این مرکز، اولین مرکز درمان ناباروری در ایران و خاورمیانه است و حتی از بیماران سایر کشورها نیز پذیرش دارد.

یزد به عنوان مرکز اصلی درمان ناباروری در کشور شناخته می شود

پزشکان چیره دست و باتجربه

یزد دارای مجموعه ای از بهترین پزشکان کشور می باشد. می توان گفت هیچ متخصص یا فوق تخصصی نیست که استان یزد از آن بی بهره باشد. در این میان حضور پروفسور عباس افلاطونیان در زمینه درمان ناباروری، دکتر سید محمود صدر متخصص قلب و عروق و همچنین دکتر محمدباقر اولیا پروفسور روماتولوژی، توانسته شهر یزد را به یکی از برجسته ترین شهرها در حوزه درمان تبدیل کند.

هزینه پایین درمان

هزینه درمانی در استان یزد نسبت به سایر استان ها بسیار پائین تر است. هزینه پایین خدمات درمانی حتی در بخش خصوصی، یزد را به شاخص ترین استان بعد از اصفهان، تهران و شیراز تبدیل کرده است که بعضاً هزینه این خدمات ۵۰ درصد پائین تر از نرخ کشور است.

بطور مثال هزینه پروسه ivf در پژوهشکده علوم تولید مثل یزد (شامل هزینه تخمک کشی و انتقال) در حدود ۲ میلیون تومان می باشد در حالی که همین پروسه در تهران و اصفهان با هزینه بسیار بالاتر در حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان انجام می شود.

دیدنی های یزد

شهر یزد نخستین شهر خشتی دنیا می باشد که ثبت جهانی گردیده است. وجود آرامش و سکوت کویر و همچنین جاذبه های تاریخی و طبیعی بی شمار یزد نظیر: میدان امیرچخماق، باغ دولت آباد، دخمه زرتشتیان، آتشکده زرتشتیان، مسجد جامع، روستاهای دیدنی و… از جمله جاذبه های پربازدید این استان می باشند که سبب جلب توجه گردشگران بسیاری شده اند.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جاذبه های پربازدید یزد اینجا کلیک کنید.

نظری ثبت نشده

نظر شما