معرفی مزایا خودرو محبوب دنا پلاس


به نقل از سایت cloob.com: دنا که یکی از خودروهای ملی تولید شده توسط ایران خودرو است فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشت تا در انتها با نام دنا به بازار عرضه شد. دلیل اصلی این فراز و نشیب‌ها اختلاف نظر بر سر شباهت ظاهری دنا و سمند بود که باعث می‌شد برخی این خودرو را سمند جدید بنامند. با این حال ایران خودرو تصمیم گرفت که دنا را نه به عنوان عضوی از خانواده سمند و بلکه به عنوان یک خودروی جدید به بازار عرضه کند.

اخیراً ایران خودرو امکانات جدیدی به خودروی دنا افزوده است که از جمله آنها می‌توان به سانروف و ایجاد تغییرات ظاهری در بدنه آن اشاره کرد. نسل جدید خودروی دنا که با نام دنا پلاس شناخته می‌شود، در بازار کشور طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی خودروی دنا پلاس و بررسی مزایای آن بپردازیم.

خودروی دنا پلاس

معرفی خودرو دنا پلاس

در ابتدا باید گفت که خودروی دنا نتیجه تلاش شرکت ایران خودرو بود تا بتواند خودروهای قدیمی سمند و سمند سورن را با یک محصول جدید جایگزین کند. البته شباهت‌های ظاهری دنا با خانواده سمند باعث شد که شناخته شدن دنا به عنوان یک محصول مستقل با شک و تردیدهایی روبرو شود.

این خودرو که در سال ۱۳۹۳ به بازار عرضه شد، به طور کامل توسط شرکت ایران خودرو و مهندسان ایرانی طراحی شد. موتور دنا یک موتور ۴ سیلندر خطی EF7 بود که حجم موتور آن به ۱۶۵۰ سی سی می‌رسید. حداکثر توان موتور و حداکثر گشتاور آن به ترتیب ۱۱۵ اسب بخار و ۱۵۷ نیوتن متر بودند. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ بود و سیستم انتقال قدرت آن به صورت ۵ دنده دستی طراحی شده بود.

خودروی دنا پلاس که نمونه فیس لیفت دنا است، با آپشن های بیشتر و ایجاد تغییرات ظاهری وارد بازار شد. از جمله تفاوت‌های دنا پلاس با برادر بزرگ‌تر خود می‌توان به ایجاد خطوط جدید در طرفین خودرو، اضافه کردن چراغ‌های روز، اضافه کردن ایربگ جانبی، سیستم مولتی مدیا، چراغ‌های نئونی جلو و عقب ایجاد تغییر در ظاهر درها، سپر عقب و صندوق عقب اشاره کرد.

خودروی دنا پلاس که از سال ۱۳۹۶ تا کنون تولید می‌شود، در کلاس سدان چهار در و بر پایه پلتفرم سمند EF7 طراحی شده است؛ پس نباید برایتان خیلی عجیب باشد که شباهت های زیادی بین این خودرو و برادر بزرگترش یعنی سمند مشاهده می کنید. فاصله بین دو محور آن ۲۶۷۱ میلیمتر، طول آن ۴۵۵۹ میلیمتر، عرض آن ۱۷۲۰ و ارتفاع آن ۱۴۶۰ میلیمتر است. دنا پلاس که یک سدان نسبتاً جمع و جور است، وزنی برابر با ۱۲۵۸ کیلو گرم دارد.

مزایای دنا پلاس

۱) طراحی ظاهری

بدون شک خودروهای دنا و همچنین دنا پلاس نقطه عطفی در تاریخ خودروسازی ایران محسوب می‌شوند و جزییات طراحی در این خودروها یک سر و گردن از سایر ماشین‌های تولید داخل بالاتر است. در مورد دنا پلاس باید گفت که نه تنها طراحی بدنه آن در سطح قابل قبولی قرار دارد، طراحی داخلی کابین آن هم با متریال با کیفیت و به شکل چشمگیری نسبت به سایر خودروهای داخلی صورت گرفته است.

صندلی‌های اسپرت و عایق‌بندی مناسب کابین یک سفر راحت و بدون سر و صدا را برای سرنشینان امکان پذیر کرده‌اند. در مورد بدنه دنا پلاس باید گفت که ظاهر آن بی‌شباهت به سمند سورن نیست؛ اما طراحی بدنه با خطوط منحنی و شکسته و همچنین ظاهر باابهت و کشیده خودرو، باعث می‌شود که با دیده تحسین به آن نگاه کنیم. واقعیت این است که شاید بتوان این خودرو را مرز تغییری در طراحی و تولید خودرو های داخلی با ظاهری جذاب دانست.

طراحلی داخلی و ظاهر جذاب دنا پلاس، نقطه عطفی در خودروسازی کشور

۲) امکانات رفاهی دنا پلاس

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که برای خریداران خودروهای داخلی مطرح است، امنیت پایین خودروها است. خصوصاً این‌که وضعیت نامناسب جاده‌ها باعث شده‌اند که نیاز به یک خودروی ایمن بیش از پیش در بین خریداران احساس شود.

دنا پلاس اولین خودروی ایرانی است که علاوه بر ایربگ های اصلی، به ایربگ های جانبی هم مجهز است. سانروف هم که برای بسیاری از خریداران جذابیت زیادی دارد، در خودروی دنا قرار داده شده است. به این ترتیب می‌توان گفت که دوران جدیدی در طراحی خودروهای داخلی آغاز شده است که به سمت خودروهای نیمه لوکس و لوکس هدایت می‌شود.

امکانات رفاهی دیگر دنا پلاس عبارت‌اند از کروز کنترل، حس‌گر و دوربین پارک عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، شیشه‌های ضد اشعه فرابنفش، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، صفحه نمایش لمسی مجهز به بلوتوث، دسترسی به صندوق عقب از داخل کابین و همچنین دکمه‌های کنترل مالتی مدیا روی فرمان اشاره کرد.

سامانه ناوبری ماهواره‌ای، رینگ‌های اسپرت آلومینیومی و امکان تنظیم زاویه چراغ جلویی از دیگر امکانات قابل ذکر برای خودروی دنا پلاس هستند و این خودرو را به یک خودروی نسبتا مجهز نسبت به خودروهای داخلی و حتی برخی خودرو های داخلی دانست. دنا پلاس همچنین دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است که می‌توان آن را به یورو ۵ ارتقا داد

۳) ایمنی بالا

همان طور که اشاره کردیم دنا پلاس یکی از خودروهای ایمن تولید داخل است که علاوه بر وجود ۴ ایربگ، به ترمزهای ضد قفل و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز مجهز است. دوربین‌های دید عقب سیستم ضد سرقت، حسگر هشدار برخورد از عقب و سیستم قطع اتوماتیک سوخت در هنگام تصادف هم به ایمنی خودرو افزوده‌اند.

در واقع دنا پلاس یک خودروی و با امکانات است که نسبت به سایر سدان های نیمه لوکس خارجی قیمت مناسب‌تری دارد. موتور پرقدرت، امکانات رفاهی متعدد و همچنین مصرف سوخت مناسب باعث می‌شود که دنا پلاس یک انتخاب ایده آل برای خانواده‌های ایرانی باشد. شما هم اگر تصمیم دارید که همزمان یک خودروی مناسب و ایده آل سوار شوید و هم از تولیدات ایرانی حمایت کنید این خودرو می تواند برای شما حکم یک تیر و دو نشان را داشته باشد.

نظری ثبت نشده

نظر شما