کاشت مو به روش Micro FIT چگونه است؟


تلفیق بسیاری از عوامل مختلف می­ تواند منجر به ریزش مو شود. به طور عمده، این یک مشکل ژنتیکی است که می ­تواند با استرس، برنامه ­ی غدایی نامرغوب، هورمون­ ها و یا شیوه­ ی زندگی پیشرفته ­تر شود. تنها درمان دائمی ریزش مو، کاشت موی طبیعی است.

ما مزایای استفاده از یک روش پیشرفته ­ی استخراج واحد فولیکولی (FIT) را شرح می­ دهیم که شامل میکرو FIT و همچنین U-FIT می ­شود. U-FIT یک نوآوری در زمینه­ ی روش FIT است. زیرا در این روش، نیازی به تراشیدن موی سر متقاضی پیش از انجام عمل نیست. درنتیجه، این رویه می­ تواند به صورت کاملاً نامحسوس انجام شود.

پیامد­ها

نواحی اهداکننده­ و دریافت­ کننده کاملاً بهبود می­ یابند و در هر دو روش (میکرو FIT و U-FIT)، نتایج نهایی کاملاً طبیعی و نامحسوس است و حتی در مواردی که از روش U-FIT استفاده شده بود، حتی چند روز پس از انجام عمل، تغییر ظاهر بیماران جلب توجه نمی ­کرد.

نتیجه­ گیری

با توجه به پیامد­ها می ­توانیم مشاهده کنیم ابزار مورد استفاده در عمل کاشت مو، مهارت­ ها و روش کار جراح ترمیم مو و نحوه­ ی استخراج و کاشت، می ­توانند نتایج کاملاً متفاوتی را نه تنها در زمینه­ ی درصد رشد مو، بلکه در میزان طبیعی بودن نتایج نهایی نیز درپی داشته باشند.

کاشت مو


علاوه بر آن، تفاوت­ هایی در بهبود یافتن نواحی اهداکننده و دریافت­ کننده، برداشت و میزان آسیب وارده به ناحیه ی اهداکننده نیز قابل مشاهده ­­اند.

عمل جراحی کاشت مو را می ­توان به دو روش عمده تقسیم کرد: استخراج واحد فولیکولی (FIT) و جراحی نواری (FUT). هردوی این روش­ ها شامل توزیع مجدد مو از یک ناحیه ­ی سر به ناحیه­ ی دیگر می­ شوند.

اگرچه، مهم­ترین تفاوت بین این دو، روش مورد استفاده برای برداشت واحد­های فولیکولی و متعاقباً میزان طبیعی بودن نتایج است. در روش معمول جراحی نواری، یک جای زخم دائمی، پشت سر بیمار به جا می­ ماند که پوشاندن آن می ­تواند دشوار باشد و اگر قابلیت ارتجاعی پوست بیمار کم باشد، منظره ­ای ناخوشایند ایجاد می­ کند. در روش FIT و مهم­تر از آن، روش میکرو FIT، پس از انجام عمل، جای زخم باقی نمی ­ماند و سریعاً بهبودی حاصل می­ شود.

هشدار

بسیاری از مردان جوان که به تازگی دچار ریزش مو شده‌اند در دام کلینیک‌های سودجو و غیرحرفه‌ای گرفتار شده و کاشت مویی انجام می‌دهند که به هیچ وجه پایدار نیست. آقایان زیر ۲۵ سال باید قبل از کاشت مو، روش‌های دیگر درمانی را امتحان کنند و تا زمان تثبیت شدن الگوی ریزش، صبور باشند. در غیر این صورت امکان ریزش موهای کاشته شده زیاد است.

مراحل کاشت مو به روش FIT

استخراج واحد فولیکولی (FIT) به یکی از محبوب­ ترین روش­ های درمانی زیبایی در دنیای غرب تبدیل شده است و در حال گسترش در کشورهای در حال توسعه ­ی آسیایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس می ­باشد.

در روش FIT، جراح از یک سوراخ­ کننده (پانچ) مخصوص به منظور استخراج فولیکول­ های مجزای مو از نواحی پشتی و کناری پوست سر (نواحی اهداکننده یا نواحی با رشد مداوم مو که هیچگاه ریزش مو به صورت ژنتیکی در آنجا رخ نمی ­دهد) استفاده می ­کند و آن­ها را به صورت مجزا در نواحی دچار مشکل می­ کارد.

مراحل کاشت مو به روش FIT


از این رو، زمانی که مو از ناحیه ­ی اهداکننده برداشته شده و به نواحی بی مو یا کم مو برده می­ شود، مشخصه­ های ژنتیکی خود را حفظ کرده و به صورت طبیعی رشد می ­کند. یکی از مزایا­ی اصلی روش FIT این است که واحدهای فولیکولی به صورت مجزا از پوست سر استخراج می­ شوند، نه به صورت گروهی. همین امر، نیاز به استفاده از چاقوی جراحی و بخیه ­زنی را مرتفع می­ کند. در این روش یک دستگاه مخصوص با اندازه ­ای کوچک­تر از ۱ میلی­ متر وارد محیط اطراف واحد فولیکولی شده و آن را از پوست جدا می­ سازد.

مراحل کاشت مو به روش MFIT (میکرو FIT)

مدرن ترین روش کاشت مو در کلینیک خانه سفید یا میکرو FIT حداقل میزان تهاجمی بودن را دارد. مزیت اصلی این عمل جراحی، قابلیت دستیابی به نتایج بسیار طبیعی و نامحسوس است. در مقایسه با روش­ های معمول قدیمی­ تر، این روش را می­ توان یک جهش بزرگ در زمینه ­ی ترمیم مو دانست.

استخراج گرافت ساده و بدون درد بوده و تنها در مدت چند روز بهبود می ­یابد. بیشتر متقاضیان دو روز بعد انجام عمل جراحی، به محل کارشان باز می­ گردند. مخصوصاً اگر روش U-FIT بدون نیاز به تراشیدن سر (نتراشیده) را انتخاب کنند که در این صورت، انجام شدن عمل جراحی روی­ سر آن­ ها نامحسوس خواهد بود. این یک روش بدون درد است که تحت بی­ حسی موضعی انجام می­گیرد.

یک سوراخ ­کننده­ ی مخصوص، با قطری بین ۰٫۷ تا ۰٫۹ میلی ­متر درون پوست و دور یک واحد فولیکولی قرار می­ گیرد تا برشی دایره ­ای ایجاد کند و آن را از بافت­ های اطرافش جدا سازد. سپس این واحد مستقیماً از پوست سر خارج می­ شود. تجهیزات مورد استفاده بسیار کوچک هستند، بنابر این ناحیه ­ی اهداکننده، متحمل کمترین میزان آسیب می­ شود.

از این رو، پس از جراحی، نواحی اهداکننده سالم می­ مانند و نتایج نهایی بسیار طبیعی هستند. مهم­تر از آن، واحد­های فولیکولی کوچک با غدد چربی خارج می­ شوند، در نتیجه ما عناصر حیاتی مو را حفظ کرده­ ایم که به افزایش نرخ ماندگاری و پس از آن، به افزایش نرخ موفقیت در رشد کمک می­ کند.

کاشت مو به روش میکرو FIT


در این روش درمانی از موی خود بیمار استفاده می­ شود که منشأ آن، پشت سر (ناحیه­ ی اهداکننده) یا موی بدن مانند موی سینه است (پیوند موی بدن یا کاشت مو به روش BHT چیست؟). همانطور که در بالا اشاره کردیم، از یک سوراخ­ کننده­ ی مخصوص کوچک­تر از ۰٫۹ میلی­ متر برای استخراح فولیکول­ های مجزای مو استفاده می ­شود که پس از آن، به صورت مجزا و مستقیم، بدون ایجاد هیچ ­گونه شکافی در نواحی تحت درمان قرار داده می­ شوند. نرخ موفقیت این روش درمانی، ۱۰۰% است.

هزینه‌ی روش Micro FIT چقدر است؟

هزینه کاشت مو به عواملی همچون تبحر پزشک، تیم پزشکی، روش کاشت مو، مدت زمان انجام کاشت مو، مقدار گرافت برداشت شده و کاشت شده بستگی مستقیم دارد. ارزان ترین روش کاشت مو در حال حاضر کاشت مو به روش FUT می باشد. کاشت مو به روش ترکیبی در رتبه بعدی و پرهزینه ترین روش کاشت موی حال حاضر ایران روش کاشت موی FIT استاندارد می باشد.

از آنجایی که کاشت مو به روش MFIT یک روش انحصاری و کاملا مدرن می باشد، تعداد معدود و اندکی جراح کاشت مو وجود دارد که می توانند این روش را با بهترین نتیجه انجام دهند. این مسئله باعث شده که هزینه انجام این روش بالاتر از سایر روش های کاشت مو باشد. همچنین تکنیک استفاده از این روش و مدت زمان صرف شده و تیم پزشکی آن نیز عامل افزایش قیمت این روش می باشد.


نظری ثبت نشده

نظر شما