برترین مانومترهای اکسیژن برای خرید


انومتر وسیله‌ای است برای تنظیم فشار گاز اکسیژن که به درگاه خروجی کپسول اکسیژن متصل می­شود و فشار گاز اکسیژن داخل کپسول را کاهش داده و به بیمار اکسیژن انتقال می­دهد. مانومتر اکسیژن که به آن رگلاتور اکسیژن نیز می­گویند در قسمت بالایی کپسول اکسیژن نصب می­شود.

مانومترها اغلب از جنس آلومنیوم و برنج هستند تا در فشارهای بالاتر امن­تر، سبک و با دوام باشند. مانومترها دارای یک لیوان مرطوب کننده هستند که گاز اکسیژن بعد از اینکه از مانومتر خارج می­شود وارد این لیوان که دارای آب جوشیده و یا آب مقطر است عبور می­کند تا هوای مرطوب، مطبوع و مناسب­ برای تنفس به بیمار برسد.

پزشکان، بیمارستان­ها و افراد مختلف از مانومترهای اکسیژن با ظرفیت­های گوناگون استفاده می­کنند. برخی مانومترهای اکسیژن با ظرفیت صفر تا ۸ لیتر بر دقیقه یا صفر تا ۱۵ لیتر بر دقیقه را به کار می­برند. اما کادر اورژانس معمولاً از مانومتر اکسیژن صفر تا ۲۵ لیتر بر دقیقه استفاده می­کنند تا در مواقع اورژانسی مقدار اکسیژن بیشتری به بیمار برسد. انواع مانومتر اکسیژن در فروشگاه اینترنتی برانکارد موجود است و در این مقاله سعی بر این است تا برترین مونومترهای اکسیژن برای خرید معرفی شود.

مانومتر اکسیژن محصول شرکت ایرمکس AirMax

این مانومتر اکسیژن ساخت کشور ایران است. این دستگاه شامل یک گِیج فشار است که مقدار فشار اکسیژن داخل کپسول و فشار ورودی به مانومتر را نشان می­دهد. یک فلوتر که مقدار اکسیژن را تنظیم می­کند. یک لیوان مرطوب کننده برای مرطوب کردن گاز خارج شده از کپسول و شلنگ که اکسیژن را از کپسول به مریض منتقل می­کند. جنس این مانومترها استیل و نحوه عملکرد آن­ها فیزیکی است.

مانومتر اکسیژن توان جم

این مانومتر اکسیژن ساخت کشور ایران و دارای وزنی سبک است. دارای بدنه‌ای از جنس پلاستیک با روکش کروم نیکل می­باشد. این دستگاه دارای قابلیت تنظیم خودکار فشار خروجی بر روی ۵/۵ الی ۳/۶ بار را دارد و جریان گاز را بین صفر تا ۱۵ لیتر بر دقیقه کالیبره می­کند. این دستگاه مانومتر به منظور افزایش عمر مفید دستگاه، دارای فیلتر ورودی برای جلوگیری از وارد شدن اجرام بزرگتر از ۲۰ میکرون است. جهت جلوگیری از مسدود شدن مسیر اکسیژن ماسک، این دستگاه مجهز به مرطوب‌کننده آلارم­دار اکسیژن است. مانومتر اکسیژن توان جم دارای سوپاپ اطمینان برای جلوگیری از بالا رفتن فشار خروجی است.

مانومتر اکسیژن ایزی لایف easy life

جنس بدنه مانومتر اکسیژن ایزی لایف از آلیاژ برنج می­باشد. این دستگاه دارای حداکثر فشار ورودی ۱۵۰ بار و مجهز به سیستم تنظیم و تثبیت خودکار فشار خروجی ۲ الی ۳ بار است. مقدار جریان اکسیژن یک تا ۱۵ لیتربردقیقه است و دارای یک عدد ماسک بزرگسال و لیوان مرطوب کننده می­باشد. مانومتر اکسیژن ایزی لایف متشکل از یک فشار سنج عقربه‌ای با صفحه نمایش بزرگ با قطری حدود ۶۴ میلی متر است که فشار درون کپسول را هر لحظه نمایش می­دهد.

مانومتر اکسیژن وکتو Vecto

مهم­ترین وظیفه این مانومتر اکسیژن مانند دیگر مانومترها، کاهش فشار اکسیژن داخل کپسول است. از آن­جایی که اگر گاز اکسیژن تحت فشار بالا باشد در کپسول جمع شده و به هیچ عنوان به این صورت قابل استفاده نیست، باید فشار کم شود تا قابل تنفس باشد.

این مانومتر اکسیژن نیز دارای گیج فشار و فلومتر است.

مانومتر اکسیژن رویگر Roeger

مانومتر اکسیژن رویگر تولید کشور سوئیس است که از با کیفیت­ ترین برندهای مانومتر در بازار کشور ایران است. مانومترهای اکسیژن این شرکت تمام استیل و از جنس برنج یا آلومنیوم است. این دستگاه از فشار گازی یک با هزار و ششصد بار برخوردار است.

مانومتر اکسیژن ایران شفا

این مانومتر اکسیژن ساخت کشور ایران است. جنس آن از برنج و آلومنیوم، بادوام و سبک و در برابر فشارهای بالا مقاوم است. مانومتر اکسیژن در حالت عادی باز است و با افزایش فشار خروجی به تدریج بسته می­شود. شیر فشار این دستگاه به یک قطعه آکاردئونی استنلس استیل مجهز است که بدین ترتیب فشار ورودی به تعادل می­رسد.

مانومتر اکسیژن بایو لایف

مانومتر اکسیژن بایو لایف هم از جنس استیل و بدنه آن از آلیاژ برنج است و به صورت خودکار جریان ورودی و خروجی را دو تا سه بار تنظیم و تثبیت می­کند. این دستگاه مانومتر علاوه بر گیج فشار، فلومتر و لیوان مرطوب کننده، دارای یک عدد ماسک مخصوص بزرگسالان است.

نتیجه

شناخت مانومترهای اکسیژن با کیفیت برای تامین نیاز افراد، بیمارستان­ها و پزشکان، بسیار لازم و ضروری است، زیرا این دستگاه­ها با تنفس انسان سروکار دارد و اگر با کیفیت نباشند می­توانند به سلامت انسان آسیب وارد کنند. در این مقاله سعی بر این شد تا چند نمونه از مانومترهای اکسیژن با کیفیت معرفی شوند.

نظری ثبت نشده

نظر شما