پاسخ به ۲۱ سوال مهم در مورد افسردگی

در این مطلب به ۲۱ سوال اصلی در مورد افسردگی و درمان افسردگی پاسخ داده شده است.

انواع افسردگی کدامند؟

  • افسردگی عمده
  • اختلالافسردگی مداوم
  • اختلال دوقطبی
  • اختلال عاطفی فصلی (SAD)
  • افسردگی روان پریشی
  • افسردگی پس از زایمان (پس از زایمان)
  • اختلال نارسایی پیش از قاعدگی (PMDD)

علت اصلی افسردگی چیست؟

دلایل بسیاری برای افسردگی وجود دارد که از این عوامل، می توان به تنظیم نادرست خلق و خو توسط مغز، آسیب پذیری ژنتیکی، وقایع استرس زا، دارو و مشکلات پزشکی اشاره کرد. در ایجاد افسردگی تعدادی از این عوامل دست به دست هم می دهند.

در دوران افسردگی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

افراد مبتلا به افسردگی علاوه بر خلق و خوی افسرده، در انجام کارهای روزانه خود نیز مشکل دارند. از دست دادن علاقه، خستگی مفرط، مشکلات خواب، احساس گناه و بی پناهی و فکر به خودکشی، اتفاقات دیگری هستند که در دوران افسردگی روی می دهد.

احساس گناه و بی پناهی از موارد شایع دردوران افسردگی

افسردگی چه تاثیری بر چهره دارد؟

غم و اندوه شدید ممکن است بر صورت افراد تاثیر گذاشته و باعث ایجاد چین و چروک شود. تحقیقات حاکی از آن است که حالت روحی تأثیر شدیدی بر روی پوست دارد؛ به طور مثال اگر شما اخم نکنید، پوست غم کم تری را احساس می کند.

آیا افسردگی ساختار مغز شما را تغییر می دهد؟

افسردگی علاوه بر این که از نظر روانشناختی بر رفتار فرد تأثیر می گذارد، این توانایی را نیز دارد که بر ساختارهای مغز نیز تأثیر بگذارد.

در زمان افسردگی چه اتفاقی در مغز می افتد؟

هجوم کورتیزولی که در اثر افسردگی ایجاد می شود، باعث بزرگ شدن بخش آمیگدالا در مغز می گردد. شایان ذکر است که آمیگدالا با وکنش های عاطفی در ارتباط بوده و بنابراین وقتی بزرگتر و فعالتر شود، اختلالات خواب و تغییر در سطح فعالیت هورمون ها اتفاق می افتد.

افسردگی

آیا افسردگی باعث از دست دادن حافظه می شود؟

استرس، اضطراب یا افسردگی باعث فراموشی، گیجی، مشکل در تمرکز و مشکلات دیگری می شوند که فعالیت های روزمره را مختل می کند. اعتیاد به الکل و مواد مخدر نیز می تواند توانایی های ذهنی را به طور جدی مختل کند. مصرف الکل در هنگام دارو درمانی ممکن است آسیب شدیدی به حافظه وارد کند.

افسردگی چه تاثیری بر سیناپس اعصاب دارد؟

مطالعات اساسی و بالینی نشان می دهد که افسردگی با کاهش اندازه مناطقی در مغز، از جمله قشر پیش پیشانی و هیپوکامپ و کاهش سیناپس های عصبی در این مناطق ارتباط دارد.

آیا افسردگی نوعی اختلال ارثی است؟

مطالعات نشان می دهد که افسردگی رابطه مستقیمی با ژنتیک دارد و افرادی که والدین آن ها افسرده هستند، بیش تر در معرض این اختلال قرار دارند. با این حال، تحقیقات در مورد افسردگی و ژنتیک پیشرفت خاصی نداشته است و نمی توان نظر قطعی در این مورد داد.

افسردگی اساسی یا بالینی چیست؟

افسردگی نوعی اختلال خلقی است که باعث احساس مداوم غم و اندوه و از بین رفتن علاقه می شود. اختلال افسردگی اساسی یا افسردگی بالینی بر احساس، تفکر و رفتار شما تأثیر می گذارد و می تواند منجر به انواع مشکلات عاطفی و جسمی شود.

شایع ترین نوع افسردگی کدام است؟

افسردگی اساسی شناخته شده ترین نوع افسردگی است. هنگامی که فراد افسردگی اساسی را تجربه می کند، روحیه او افسرده می شود و علاقه خود را نسبت به فعالیت های روزمره از دست می دهد.

آیا افسردگی شخصیت شما را تغییر می دهد؟

تحقیقات انجام شده نشان می دهند که در طول افسردگی فرد ممکن است خشونت رفتاری یا کلامی نشان دهد؛ علاوه بر این افسردگی ممکن است باعث تخریب روحیه و انزوای افراد شود.

آیا افسردگی مغز شما را پیر می کند؟

تحقیقات نشان می دهد مغز به طور کلی سریع تر از زمانی که فرد افسرده است رشد می کند. همچنین تحقیقات دیگری نشان داده اند که افسردگی باعث افزایش مرگ و میر در افراد می شود.

آیا مغز پس از افسردگی می تواند خود را ترمیم کند؟

در حالی که افسردگی می تواند عواقب جدی برای بیمار داشته باشد، تحقیقات نشان می دهند که مغز به طور طبیعی در روند درمان خود را بهبود می بخشد. به نظر می رسد درمان با داروهای ضد افسردگی باعث تشکیل دوباره سلول ها در مغز می شود.

مغز فرد افسرده چگونه است؟

افراد مبتلا به افسردگی دارای ماده خاکستری ضخیم تر در قسمت هایی از مغز هستند که درگیر احساسات است و این ناهنجاری می تواند باعث ایجاد مشکل برای افراد افسرده شود.

چرا همیشه حالم بد است؟

افسردگی باعث اضطراب، وسواس و پرخاشگری می شود؛ بنابراین در دوران افسردگی افراد حال بدی را تجربه می کنند و معمولا نمی توانند خوشحال شوند یا احساس خوبی پیدا کنند.

آیا افسردگی صدای شما را تغییر می دهد؟

وقتی کسی افسرده می شود، صدا او آرام می شود، بنابراین تمایل دارد آرام، صاف و نرم صحبت کند. گفتار او همچنین با مکث بیشتری همراه است و شروع و متوقف کردن آن سخت به نظر می رسد.

چه مدت طول می کشد تا افسردگی درمان شود؟

اگرچه ممکن است تمایل داشته باشید دارو درمانی را متوقف کنید، اما مصرف آن برای مدتی که پزشک توصیه کرده الزامی است و قطع کردن دارو نیز باید زیر نظر متخصص انجام شود. درمان افسردگی به طور کلی ۶ الی ۷ ماه طول می کشد.

آیا افسردگی می تواند صداهایی در سر شما ایجاد کند؟

توهم و هزیان تنها در افسردگی های شدید دیده می شود و خوشبختانه از هر ۵ نفر یک نفر مبتلا به این نوع افسردگی می شود. فرد در این شرایط ممکن است صدای سرزنش یا تمسخر دیگران را بشنود، یا فکر کند که در جرمی که هرگز روی نداده مجرم بوده است.

افسردگی با قلب شما چه می کند؟

افسردگی و استرس با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند. هورمون های استرس باعث افزایش سرعت قلب می شوند و در طولانی مدت این امر باعث ایجاد بیماری های قلبی و عروقی می گردد.

آیا افسردگی دو قطبی ژنتیکی است؟

بسیاری از افراد مبتلا به اختلال دو قطبی، دارای خویشاوندانی با سایر اختلالات خلقی، اضطرابی و روان پریشی (مانند افسردگی یا اسکیزوفرنی) هستند و در این شرایط دیده می شود که ژنتیک نقش مهم و اساسی در این نوع افسردگی دارد.

آیا اعتیاد به اینترنت باعث افسردگی می شود؟

تحقیقات نشان می دهند که گشت و گذار در اینترنت می تواند قسمت های تاریک روح افراد را آشکار کند، معتادان آنلاین بیشتر افسرده می شوند.

بیشتر بخوانید: کمک به دوست و همسر افسرده چگونه ممکن است؟

برای اطلاع از روش های درمانی افسردگی، اضطراب، فوبیا، وسواس و انجام تست رایگان به سایت مرکز مشاوره ستاره مراجعه کنید.

نظری ثبت نشده

نظر شما