عوارض لیزر موهای زائد

در سالهای اخیر یکی از راه های کارآمد از بین بردن موهای زائد بدن، لیزر است. این راه مطمئن، تنها راه دائمی حذف موهای زائد بدن می باشد. روش درمانی و زیباسازی هر چقدر هم که غیر تهاجمی و ایمن باشند به هر حال عوارضی همراه خود دارند. در ادامه این مقاله به این می پردازیم که آیا لیزر موهای زائد شده از بدن عوارض دارد؟ و این عوارض چه هستند و چگونه روی بدن نمایان می‌شود؟ با ما همراه باشید.

لیزر بهترین روش برای رفع موهای زائد

آیا لیزر عوارض دارد؟

با اینکه لیزر مو مساعد روش ایمن و کم خطری می باشد، اما همانند دیگر روش های زیبا سازی دارای عوارضی است. هرچند این عوارض کم هستند و در حالت هایی خاص به وجود می آیند، اما پیش از انجام لیزر زیبایی از این عوارض محدود نیست مطلع شوید.

  • تمامی روش های حذف موهای زائد به وسیله لیزر و دستگاههای نوری دارای عوارض می‌باشد.
  • دستگاه هایی که طول موج و تابش بیشتری دارند، بیشتر باعث آسیب رساندن به پوست می شوند.
  • التهاب، قرمزی و پوسته پوسته شدن از عوارض طبیعی لیزر می باشد.
  • پوست هایی که رنگ تیره تری دارند بیشتر ممکن است که دچار آسیب شوند.
  • ایجاد لکه و اسکار روی پوست از عوارض لیزر است.

عوارض لیزر صورت

شما در لیزر دارید تغییراتی در ساختار اصلی بدن ایجاد می کنید. پس می بایست انتظار عوارضی مانند درد، التهاب، سوزش، قرمزی و پوست پوسته شدن را داشته باشید.

برخی عوارض که در بالا نام برده شد، در لیزر موقتی هستند. موارد دیگری مانند ایجاد زخم اسکار و تغییر رنگ پوست عوارضی می باشند، که به ندرت در انجام لیزر به وجود می‌آید.

  • در صورتی که عینک مخصوص را در طول فرآیند لیزر صورت به چشم نداشته باشید، امکان آسیب چشمی وجود دارد.
  • در لیزر صورت تغییر رنگدانه های روشن تر و یا تیره تر زیر پوست ممکن است اتفاق بیفتد، که این آسیب ها وقتی می باشد.
  • حتماً مطمئن شوید کسی که برای لیزر به او مراجعه کرده‌اید، فرد مطمئن و با تجربه‌ای است؛ چرا که در صورت عدم وجود تجربه کافی و آگاهی این فرد امکان دارد پوست را سرد و خنک نکرده باشد و پس از لیزر دچار تاول و سوختگی پوست شوید.
  • تشکیل بافت اسکار و یا جوشگاه نیز به مجرب بودن و آگاهی اپراتوری که برای لیزر به آن مراجعه کرده‌اید و همچنین پیگیری و مراقبت‌های پوستی خودتان بستگی دارد چرا که این اتفاق از موارد نادری در عوارض لیزر می باشد.
مشکلات پوستی از عوارض لیزر بدن

عوارض لیزر بدن

در گذشته افراد برای از بین بردن موهای زائد بدن از موبرها، موم، تیغ و دستگاه‌های اپیلاسیون استفاده می‌کردند، که بسیار دردناک و زمان بر بود. اما، امروزه با وجود مراکز لیزر عمل تسریع پیدا کرده و به آسانی قابل انجام می باشد. هرچند که لیزر، موهای زائد تمام بدن را از بین نمی‌برد؛ اما پاسخگوی بسیاری از نقاط می باشد.

در زیر به تعدادی از عوارض جانبی لیزر بر روی بدن اشاره می شود:

  • در صورتی که نقطه ای که روی بدن شما لیزر انجام شده، را تمیز نگه ندارید، ممکن است دچار عفونت های پوستی شوید.
  • تاثیر آن روی نواحی از بدن که موهای نازک تری دارند بیشتر است و این امکان وجود دارد که در نواحی از بدن که موهای ضخیم تری دارند لیزر آنها را از بین نبرد.
  • پس از انجام لیزر ممکن است نواحی بدن دچار درد بی‌حسی و خارش شوند که این عوارض موقتی می باشند.


لیزر بهترین روش برای رفع موهای زائد
بیشتر بخوانید: آیا لیزر بهترین روش برای رفع موهای زائد می باشد؟


لازم به ذکر است که، لیزر نسبت به بقیه روش های از بین بردن موهای زائد به صرفه تر و ایمن تر است. اگر شما قصد راه اندازی مرکز لیزر را دارید، می توانید دستگاه های مد نظر خود را با قیمتی مناسب در دبی یافت کنید؛ پس به شما توصیه می کنیم که با تور دبی لحظه آخر به این شهر سفر کرده و خود را برای راه اندازی یک مرکز لیزر آماده کنید.

نظری ثبت نشده

نظر شما