آیا انجام جراحی لاغری با بیمه امکان پذیر است؟


برخی از مهم‌ترین و رایج‌ترین سوالاتی که به ذهن افرادی که قصد انجام جراحی لاغری را دارند، خطور می‌کند، سوالاتی مانند: آیا جراحی لاغری با بیمه ممکن است یا نه؟ داشتن بیمه چه تاثیری بر روی هزینه جراحی لاغری دارد؟ آیا هزینه عمل‌های جراحی لاغری با بیمه کاهش می‌یابد؟ و…هستند. در این مطلب که توسط پزشک مطرح، دکتر سید حامد قدسی، متخصص لاپاراسکوپی و جراح چاقی تالیف شده است، می‌خواهیم به بررسی این نکته بپردازیم که آیا عمل جراحی لاغری با بیمه امکان پذیر است؟ در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و پی بردن به تاثیر بیمه بر انجام این عمل، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

میزان بیمه در جراحی لاغری

هزینه جراحی لاغری با بیمه به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از نگرانی‌های بیمارانی که قصد انجام عمل لاغری را دارند، هزینه آن است. جهت شفاف سازی این موضوع، بهتر است بدانید که به دلیل وجود فاکتورهای مختلف نمی‌توانیم مبلغ مشخصی را برای این کار تعیین کنیم. برخی از مهم‌ترین عواملی که در هزینه نهایی جراحی لاغری با بیمه دخیل هستند، شامل موارد زیر می‌شوند:

مقدار دستمزد جراح انتخابی جهت انجام عمل

مقدار پولی که جراح جهت انجام عمل جراحی از بیمار دریافت می‌کند، تاثیر مستقیمی روی هزینه آن خواهد داشت. در نظر داشته باشید که برای این عمل حتما به پزشکانی مراجعه کنید که علاوه بر تخصص و مجوزهای مورد نیاز، تجربه و تسلط لازم برای اجرایی کردن آن را در اختیار داشته باشند. توجه داشته باشید که برای گرفتن نتیجه بهتر باید به سراغ جراحانی بروید که علاوه بر دانش و تجربه کافی، سابقه کاری درخشانی در این حوزه دارند. بدیهی است که پزشکان مطرح و معتبر در ازای کیفیت و ضمانتی که ارائه می‌دهند، دستمزد بالاتری هم برای جراحی لاغری با بیمه دریافت می‌کنند.

لوازم و تجهیزات مورد نیاز؛ عاملی مهم در تعیین هزینه جراحی لاغری با بیمه

احتمالا این سوال برایتان به وجود آمده باشد که چرا باید تجهیزات عمل روی هزینه آن تاثیر بگذارد؟ برای پاسخ به این سوال لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی تجهیزات و دستگاه‌هایی که برای عمل لاغری به کار گرفته می‌شوند، بسیار بروز و پیشرفته هستند؛ به دلیل همین تخصصی و حساس بودن این دستگاه‌ها، قیمت آنها هم بسیار بالا می‌باشد و روی هزینه‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

تاثیر بیمارستان انتخابی بر هزینه‌های جراحی لاغری با بیمه

یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهای هزینه جراحی لاغری با استفاده از بیمه، بیمارستانی است که قرار است عمل در آن انجام شود. اگر مرکز درمانی که انتخاب می‌کنید، زیر نظر بخش دولتی باشد؛ قطعا بیمه‌های معمولی هزینه آن را پوشش می‌دهند. در صورت خصوصی بودن بیمارستان، دیگر روی پوشش‌دهی بیمه‌های معمولی نمی‌توان حسابی کرد.

تاثیر بیمارستان بر هزینه جراحی لاغری

آشنایی با انواع بیمه‌های موثر بر جراحی‌های لاغری

جهت درک بهتر تاثیر بیمه روی این دسته از عمل‌های جراحی، لازم است بدانید که در کشور ما بیمه‌ها به طور کلی در دو گروه بیمه‌های پایه و بیمه‌های درمانی تکمیلی تقسیم بندی می‌شوند. هر یک از انواع این بیمه‌ها علاوه بر شرایط، مزایا و هزینه خاصی برای جراحی‌های لاغری با بیمه را تقبل می‌کنند که در این بخش به آشنایی بیشتر با آنها خواهیم پرداخت:

بیمه‌های پایه

این انواع بیمه از کاربردی‌ترین بیمه‌های فعال در کشور به شمار می‌رود که شامل بیمه ارتش، بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی می‎شود و غالب افراد تحت پوشش آنها قرار دارند. جراحی لاغری با بیمه‌های پایه در بیمارستان‌های دولتی پوشش‌دهی خواهد شد؛ اما در صورت انجام عمل در مراکز درمانی خصوصی، شرایط متفاوت‌تر می‌شود.

بیمه‌های درمانی تکمیلی

مهم‌ترین تمایز این بیمه با بیمه پایه در این مورد است که در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی کاملا کاربرد دارد. از ویژگی‌های بیمه تکمیلی می‌توان به این مورد اشاره کرد که مقدار هزینه‌هایی که توسط بیمه تکمیلی برای هر فرد تقبل می‌شود، بسته به میزان حق بیمه‌ای که پرداخت می‌کند، با سایر افراد دیگر دارای تفاوت است.

شرایط جراحی لاغری با بیمه تامین اجتماعی چگونه است؟

اکنون دیگر می‌دانیم که بیمه تامین اجتماعی، یکی از زیرمجموعه‌های بیمه‌های پایه به شمار می‌رود. این نکته را در نظر داشته باشید که، عمل جراحی لاغری غالبا در دسته عمل‌های زیبایی قرار می‌گیرد و به طور معمول، بیمه‌های پایه در کشور ما هزینه عمل‌هایی را که با هدف زیبایی انجام می‌شوند، تقبل نخواهند کرد. خبر خوب برای کسانی که قصد انجام این عمل را دارند، این است که عمل جراحی لاغری علاوه بر اینکه جزء عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود، جنبه درمانی هم دارد. بنابراین شما عزیزان می‌توانید با ثابت کردن این موضوع که عمل لاغری برای سلامت شما ضروری است و در صورت عدم انجام آن سلامتتان به خطر میفتد، هزینه‌های حاصل از آن را از بیمه دریافت کنید.

جراحی لاغری با بیمه تکمیلی شامل چه شرایطی است؟

گفتیم که در صورت انجام عمل در بیمارستان‌های خصوصی، بیمه تکمیلی برعکس بیمه‌های پایه برخی از هزینه‌ها را پوشش‌دهی خواهد کرد. همچنین این نکته را از یاد نبرید که میزان پوشش‌دهی بیمه‌های تکمیلی با میران حق بیمه‌ای که پرداخت می‌کنید، رابطه مستقیمی دارد. براساس جدیدترین شیوه‌نامه‌ای که به وسیله بیمه تکمیلی تعیین و به افراد تحت پوشش گزارش شده؛ تنها افرادی می‌توانند از خدمات عمل جراحی لاغری با بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند که BMI یا همان شاخص توده بدنی در آنها چیزی بالاتر از عدد ۴۰ باشد که این مورد توسط پزشک و بیمه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آیا انجام جراحی لاغری ارزش این هزینه‌ها را دارد؟

احتمالا اگر شما هم قصد انجام این عمل را داشته باشید، در ذهن خودتان با این سوال کلنجار می‌روید که آیا اصلا این عمل ارزش این هزینه‌ها را دارد یا نه؟ برای کمک به یافتن پاسخ این سوال، بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که افراد چاق در مقایسه با سایرین، بیشتر در معرض بیماری‌ها قرار می‌گیرند. همچنین چاقی مفرط می‌تواند منجر به بیماری‌هایی نظیر: فشار خون بالا، سکته مغزی، سرطان روده، دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و… شود. بنابراین به دلیل عوارض بالای چاقی و اضافه وزن مفرط، اقدام به انجام عمل جراحی می‌تواند تصمیم درستی باشد. شما عزیزان می‌توانید در صورت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب”جراحی چاقی” مراجعه کرده و با راه‌ حل‌های مقابله با اضافه وزن مفرط، بیشتر آشنا شوید.

جراحی لاغری

انتخاب پزشک مناسب چه تاثیری بر جراحی لاغری با بیمه دارد؟

یکی از حساس‌ترین نکاتی که باید به عنوان قدم اول برای این عمل در نظر بگیرید، انتخاب پزشک متخصص است. دقت کنید که حتما پزشک انتخابی تخصص و تجربه کافی برای انجام این عمل را در اختیار داشته باشد؛ چرا که در غیر این صورت با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. دکتر سید حامد قدسی، یکی از جراحان ماهر و حاذق در زمینه جراحی‌های چاقی و لاپاراسکوپی محسوب می‌شوند که سابقه به شدت درخشانی در زمینه انواع عمل‌های لاغری دارند. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی و اطلاع از هزینه‌های جراحی لاغری با بیمه، با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۶۶۳۲۸۴ تماس گرفته و یا به صفحه وب سایت دکتر قدسی به آدرس (drhamedghodsi.com) مراجعه کرده و از خدمات لازم بهره‌مند شوید.

نظری ثبت نشده

نظر شما