بهترین روش جلوگیری از خشک نشدن پوست صورت


پوست و به خصوص پوست صورت یکی از مهمترین اجزا بدن است. چرا که درمعرض دید بوده و بر زیبایی و اعتماد به نفس اشخاص بسیار موثرخواهد بود. از شایع ترین مشکلاتی که برای پوست ایجاد می شود خشکی پوست و عوارض ناشی از آن است. اما امروزه راهکاری شگفت انگیز برای رفع این عارضه وجود دارد: اسکراب صورت!

آیا می دانید اسکراب صورت چیست؟ تا کنون از این ابزار آرایشی کاربردی استفاده کرده اید؟ البته علاوه بر اسکراب صورت محصولات دیگری نظیر کرم های آب رسان، تونر ها، بالم لب و… نیز برای رفع خشکی پوست وجود دارد. در این مطلب با ما همراه شوید تا بهترین روش مقابله با خشکی پوستتان را بیابید.

درباره اسکراب چه می دانید؟

به طور معمول افرادی که پوست های چرب دارند، پوست های مرده در قسمت هایی از صورت، آرنج، زانو و قوزک پای بدنشان تجمع میکنند. اسکراب نوعی لایه برداری است که طی فرآیندی این پوست های مرده را از بین برده و پوستی لطیف به شما تحویل می دهد.

اسکراب با زدودن آلودگی ها و سلول های مرده پوست، خشکی پوست صورت را از بین می برد و ان را لطیف و شاداب می کند. بنابراین اگر روی صورتتان جوش یا لک نیز داشته باشید اسکراب صورت حلال آن خواهد بود.

جلوگیری از خشک شدن پوست

اسکراب صورت محصولی شگفت انگیز برای پوست

بزرگترین مزیت اسکراب صورت از بین بردن سلول های مرده پوست وجایگزین کردن سلول های جدید است. این فرآیند جوانی و درخشندگی را به پوست باز می گرداند. استفاده از اسکراب صورت روشی بسیار آسان دارد اما حتما باید درست انجام شود، تا نتیجه شگفت انگیز آن را ببینید.

از اسکراب صورت تنها یک بار در هفته می توانید استفاده کنید؛ زیرا استفاده افراطی و روزانه آن آسیب های جدی به پوست می زند و نتیجه عکس داده، شدیداً پوست را زبر و خشک خواهد کرد.

بهترین روش استفاده از اسکراب صورت کدام است؟

  • در مرحله اول پوستتان را با آب مرطوب نمایید.
  • پوست را به اسکراب آغشته کرده و با ملایمت ماساژ دهید.
  • برای اسکراب صورت بهتر است علاوه بر صورت، زیر گردن و قسمت های بالای سینه را نیز با اسکراب لایه برداری کنید.
  • سپس پوست را با آب ولرم متمایل به سرد بشویید تاجایی که از پاک شدن کامل اسکراب صورت مطمئن شوید.
  • در مرحله آخر با یک حوله لطیف پوست را خشک کنید.

طبق این روش اسکراب صورت به شما حس خنکی و سبکی خواهد داد و پوستتان را از حالت خشکی در می آورد. اسکراب را میتوان به صورت طبیعی در منزل نیز تهیه کرد؛ اما نکته مهم آن است که این روزها تهیه طبیعی این نوع لوازم آرایش از وقت و حوصله افراد به دور است. بنابراین یکی از نمونه های آماده بازار را برای این کار انتخاب کنید. در انتخاب اسکراب صورت به ترکیبات، برند و تاریخ انقضای آن دقت نمایید.

خشکی ناشی از آرایش را چطور ترمیم می کنید؟

استفاده از لوازم آرایشی مختلف با مارک های متفاوتی که دارد به صورت تدریجی پوست را از حالت طبیعی خارج کرده و آن را خشک می کند. قطعا شما هم برای پاک کردن آرایش سراغ یکی از دو گزینه آب و صابون یا شیر پاک کن خواهید رفت! اما بهتر است بدانید که با این دو روش آرایش تنها پاک می شود! همچنین ممکن است صابون یا شیر پاک کن پوست را خشک کند. محصولی که اینجا به کمک شما می آید تونر است.

تونر ها نوعی پاکسازی کننده صورت هستند که با پاک کننده های آرایشی نیز تفاوت هایی دارند:

  • تونر ها نوعی پاکسازی کننده هستند که برخلاف صابون یا شیر پاک کن، به منافذ پوست نفوذ کرده و با زدودن آلودگی ها آن را باز کرده و به پوست شفافیت می بخشند.
  • تونر ها محلول هایی بر پایه آب و الکل به همراه اسانس هستند که خاصیت پاکسازی دارند و مانع خشکی پوست میشوند. اما اسکراب صورت نوعی کرم حاوی مواد مغذی است که علاوه بر پاک سازی و زدودن خشکی پوست ویتامین های مغذی را نیز به پوست می رساند.

اگر می خواهید خشکی های ناشی از عوارض استفاده از لوازم آرایش را از بین ببرید، بهترین زمان استفاده از تونر بعد از شستن صورت جهت پاک کردن آرایش و قبل از زدن کرم آبرسان صورت است. تونر را میتوان تا ۲ بار در روز استفاده کرد. اما بهترین نتیجه از تونر پوست را می توانید شب ها پس از شستن آرایش صورت بگیرید.

خداحافظی با ترک لب، با بالم لب

اگر لب هایتان از خشکی زیاد ترک میخورد یا پوست پوست می شود، اصلا نگران نباشید!

لب ها نیز مانند سایر نواحی پوست ممکن است به علت کمبود آب بدن و عوامل محیطی، دچار خشکی شده و ترک بردارند. محصولی که با آن می توانید برای همیشه با ترک لب های خود خداحافظی کنید بالم لب است. بالم لب نوعی پماد موضعی برای آبرسانی و درمان خشکی لب بوده و کاربردی ترین وسیله آرایشی لب ها می باشد.

بهترین زمان استفاده از بالم لب قبل از استفاده از برق لب است؛ زیرا بهتر است پیش از استفاده از برق لب، لب ها مرطوب باشد. در اکثریت بالم لب ها نوعی قند طبیعی وجود دارد که باعث طعم دهندگی آن ها می شود. طعم آن ها مثل موم عسل است و معمولا از عصاره چند گیاه تهیه می شود. در نگهداری از بالم لب ها مانند سایر لوازم آرایشی دقت کنید که پس از استفاده درب آن را کامل ببندید تا آلودگی وارد بالم لب شما نشود.

بالم لب مناسب برای خشکی پوست

کلام آخر

در مطالب فوق سه محصول کاربردی برای جلوگیری و مقابله با خشکی پوست را به شما معرفی نمودیم. اگرچه استفاده از اسکراب صورت، تونر، بالم لب و ماسک آبرسان برای جلوگیری از خشکی پوست بسیار مفید خواهد بود؛ اما درکنار استفاده از این محصولات تغذیه مناسب و استفاده از سبزیجات و میوه های آبرسان و نوشیدن آب کافی بر لطافت و شادابی پوست بسیار موثر است.

همچنین عدم حضور در معرض نور شدید آفتاب در طولانی مدت به بهبود خشکی پوست کمک می کند. در نهایت برای رفع خشکی پوست بهتر است در کنار تغذیه صحیح و سبک زندگی سالم، از محصولات مراقبتی بهداشتی مناسب برای پوستتان استفاده نمایید.

نظری ثبت نشده

نظر شما